sprawdzanie konkurencji - ruch - obrazek

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie ruchu na stronie konkurencji. Najprościej byłoby gdybyśmy mięli dostęp do Google Analytics strony konkurenta. Jednak w praktyce jest to nie możliwe.

Programy do sprawdzania ruchu na stronie konkurencji

SimilarWem, Semstorm, Senuto – to tylko przykłady programów w których ocenisz ruch na stronie Twojego konkurenta.

similar web - sprawdź konkurencjęSzybkim rozwiązaniem wydaje się SimilarWeb. Można wejść na stronę internetową lub skorzystać z wtyczki, którą można zainstalować do przeglądarki (Firefox lub Chrome). Dzięki wtyczce w wygodny sposób możemy przeglądać strony i bardzo szybko określić rząd wielkości odwiedzających. SimilarWeb ma jednak ten minus, że nie dla każdej strony określimy dokładny ruch na stronie. Dla mniejszych witryn nie uzyskamy takich danych.

 

Z pomocą przychodzą dwa polskie narzędzia:

  • Semstorm
  • Senuto

Dzięki Semstormowi i Senuto nie tylko określimy z dużym prawdopodobieństwem miesięczną ilość wejść na stronę, ale także zobaczymy dla jakich słów kluczowych dana strona jest wypozycjonowana. Jest to kopalnia wiedzy na temat działań SEO konkurentów. Dodatkowo zobaczymy wykresy, wzrostu ruchu konkurencji.

W programie Senuto wygląda to tak:

senuto - sprawdzanie konkurencyjnych stron

W aplikacji Semstorm wygląda to tak:

semstorm - sprawdzanie konkurencji

Musisz pamiętać, że wszystkie zewnętrzne narzędzia dają tylko orientacyjne cyfry związane z ruchem na stronie internetowej. Jednak warto z nich korzystać. Dzięki temu ustalimy rząd wielkości ilości odwiedzających stronę www konkurencji.

Po co sprawdzać ruch na stronie konkurencji?

Po pierwsze możesz to zrobić z ciekawości. Jednak bardziej rozsądna wydaje się analiza, która da Tobie korzyści. Wyszukaj Twojego największego konkurenta i sprawdź jego ruch. Pozwoli to ocenić jaki jest potencjał w rynku. Jeśli inna firma lub strona ma bardzo duży ruch można przeanalizować dokładniej jak do tego doszło i z dużym prawdopodobieństwem wykonując podobne działania marketingowe możemy osiągnąć ten sam ruch.

LEAVE REPLY

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *